تزریق ژل یا فیلر : پوست ما حاوی یک ماده طبیعی به نام اسید هیالورونیک ( اسید هیالورونیک نام یک ترکیب شیمیایی آلی است، این ترکیب را با نام هیالورونان نیز می‌شناسند. ) است . اما در طول زمانی میزان این ماده در پوست ما کاهش می یابد و در این صورت پوست شکل و حجم خود را از دست می دهد این اثر در کنار فعالیت عضلانی در ایجاد خطوط وچین و چروک نا خواسته به خصوص در بخش پائین صورت نقش دارد . فیلرهای درم ماژول اما تزریقی هستند که حاوی اسید هیالورونیک بوده و به حجم صورت اضافه می کنند و در نتیجه نواحی فرو رفته پر شده تا ظاهری جوانتر و صافتر ایجاد شود .

تعریف فیلر

در ابتدای بررسی تفاوت فیلر و ژل به تعریف فیلر می پردازیم. در واقع فیلرها عمدتاً در پزشکی زیبایی برای مقابله با علائم پیری و طراوت بخشیدن به چهره استفاده می ‌شوند مانند تزریق فیلر بین دو ابرو که برای رفع خطوط عمودی بین ابروها به کار می‌رود.

در بیشتر موارد برای صاف کردن چین و چروک ها یا افزایش حجم یا تغییر شکل نواحی صورت مانند لب ها ، استخوان های گونه ، چانه و پیشانی انتخاب می شوند مثل روش تزریق فیلر چانه و تزریق فیلر لب.

فیلر ها با استفاده از سرنگ های از پیش پر شده مجهز به سوزن های بسیار ظریف به بافت زیر جلدی تزریق می شوند. تزریق فیلر یک روش سخت نیست و برای انجام آن نیازی به استفاده از بیهوشی نمی باشد. با این حال، باید فقط و به طور انحصاری توسط پزشکان متخصص در این زمینه انجام شود.

تعریف ژل

ژل یک ماده مصنوعی خاص است که می تواند برای پر کردن شیار های عمیق صورت استفاده شود. این ماده معمولا برای حجم دهی به لب ها، گونه ها و از بین بردن خطوط لبخند تزریق می شود. فرق بین ژل و فیلر نیز در موارد بسیاری از جمله همین مصنوعی بودن ژل است.

ژل می تواند در کوتاه زمان ممکن باعث پر شدن حفره های پوستی یا حجیم کردن قسمت های مختلف صورت شود‌. در صورت نارضایتی از میزان ژل استفاده شده نیز می توانید از پزشک متخصص بخواهید آن را کاهش یا افزایش دهد.

مقایسه فرق ژل و فیلر از نظر موارد استفاده

پاسخ به این که تفاوت ژل و فیلر در چیست به موارد استفاده هر یک می پردازیم. فیلر ها بیشتر برای پر کردن شیار های نیمه عمیق مانند روش تزریق فیلر دور چشم و برای از بین بردن زخم های به جای مانده از سوانح انجام می شود اما ژل ماده ای است که معمولا برای حفره های عمیق صورت و عمل های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد.

تماس سریع
×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× ویزیت انلاین